Demokrati för Iran

Wednesday, June 21, 2006

Nya länkar

Jag har länkat till ytterligare 3 intressanta sidor, samtliga från Sverige.
Aryamehr.org är en site skapad av Ardavan Khoshnood som tar upp minnet av Shahen av Iran efter vars fall Iran gått in i en 27 årig kall vinter där solen ännu inte gått över horisonten.

En annan ny länk, Mihanparastan Iran i Stockholm har en närmast beundransvärd websida. Det var några månader sedan jag sist besökte sajten och måste säga att jag blev djupt imponerad av den ambition som webmastern haft. Mycket innehållsrik och konstnärlig sida, väldigt snygg design på sajten.

Och slutligen adderade jag Kianmihan´s websida, en patriotisk Iransk oppositionsrörelse från Stockholm.

Jag är imponerad av de Iranier som håller uppe den Iranska stoltheten och kulturen.

Slutligen; Vi beslöt oss att ta bort "friairanvanners" blog från listan eftersom Irangruppen i LUF med Fredrik Malm i spetsen tycks vara separatist som vill separera Kurdistan från Iran. Detta kan även innebära att vi i höstens riksdagsval kommer att rösta på Moderaterna istället för Folkpartiet.

Befriairan kommer även fortsättningsvis hålla er uppdaterade om nyheter som berör Iran.

Är det något särskilt område ni önskar att vi skall skriva om eller ge analys av är ni mer än välkomna att skriva en "comment".

1 Comments:

At 3:45 AM, Anonymous Anonymous said...

Är inte även M för ett fritt kurdistan? Det är väl samtliga partier i Sverige? Från V till M, det är väl bara SD, JL och FI som inte tagit ställning...

 

Post a Comment

<< Home